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Christina’s story

Christina’s Canadian story started 19 years ago (but she’ll tell you it only feels like 5!), when she moved here from the Philippines. Her journey led her to Toronto where she settled and began working as a caretaker. With some hard work, she was able to sponsor her kids so they could come to Canada.

Unfortunately, a period of carefree spending and debt damaged her credit score and left her financially unstable. But, Christina used the same determination that helped bring her family together to tackle and improve her finances. When she was approved for a Capital One credit card, she was grateful for the chance to rebuild her credit score and help regain financial control. 

Now she thinks twice before making purchases, although she always finds a way to budget for gifts and special meals for friends and family. She finds the Capital One app helps her manage and monitor transactions and spending activity. And when she’s in a jam, she’s found the Capital One Customer Service Representatives really helpful and responsive. 

With her finances on track, she can focus on the next stage of her journey. And, now that the kids have moved out, she’s free to spoil her white pomeranian and two cats. You've got this, Christina. And we've got you!

To learn more about how Capital One can help you on your financial journey, check out some tips here.


* Si Vérif Éclair préapprouve une carte, l’approbation de votre demande est garantie sauf dans certains cas exceptionnels. Parmi les raisons pour lesquelles nous pourrions refuser votre demande :

a. Il y a eu un changement à votre dossier de crédit, à vos renseignements personnels ou à votre situation financière entre le moment où vous avez reçu vos résultats Vérif Éclair et le moment où vous avez demandé l’une de nos cartes de crédit.

b. Vous n’avez pas atteint l’âge de la majorité dans votre province ou territoire de résidence.

c. Votre demande a été signalée à des fins de prévention de la fraude.

d. Vous avez déjà un compte Capital One.

e. Vous avez soumis une demande d’ouverture d’un compte Capital One au cours des 30 derniers jours ou vous avez eu un compte Capital One qui n’était pas en règle au cours de la dernière année. Pour qu’un compte soit « en règle », il ne doit ni être en souffrance, ni avoir un solde supérieur à la limite de crédit, ni avoir été utilisé de façon frauduleuse, ni être soumis à des restrictions, ni faire l’objet d’un programme de consultation en matière de crédit ou d’une déclaration de faillite.

Dans certains cas, nous ne pourrons pas ouvrir de compte à votre nom même si votre demande a été approuvée, par exemple, si nous n’arrivons pas à vérifier votre identité ou si vous ne fournissez pas les fonds de sécurité requis pour la carte MastercardMD avec garantie.